IBC group söker en ny administratör

Vi söker en administratör till IBC group.
Vår erfarna administratör går i pension och nu söker vi en efterträdare till henne.

IBC group ingår i en familjeägd minikoncern med ett 50-tal anställda i Höganäs. IBC control, IBC automatic och IBC elinstallation är de tre rörelsedrivande bolagen i koncernen. Vi som jobbar på IBC group förser dotterbolagen med de tjänster som efterfrågas, t.ex. administration, ekonomi, personal och marknadsföring.

Vad går jobbet ut på?
-
Ansvara för företagens avtal så som inköp och upphandling.
- Ansvara för samtliga företagets bilar.
- Ansvara för all telefoni och data.
- Ansvara för våra affärssystem Monitor och Hantverksdata (Entré).
- Stöd vid användande av IT-hjälpmedel och olika system.
- Övriga administrativa arbetsuppgifter.
- Dessutom måste du vara beredd att rycka in där det behövs.

Är du rätt för tjänsten?
För att lyckas i rollen som administratör ser vi att du är självgående, initiativtagande och serviceinriktad. Du är social och har en god kommunikationsförmåga och har en god vana av IT-system och lätt för att lära dig nya. Som person är du noggrann och trivs i en dynamisk roll. Det är mycket viktigt att du gillar struktur och arbetar kvalitativt. Det är en fördel om du har arbetat i ett mindre/medelstort företag tidigare.

Vad kan IBC group erbjuda dig?
Vi erbjuder dig en spännande roll där du i första hand hjälper till med de administrativa uppgifterna.

Vårt kontor finns i det attraktiva Höganäs. Vi lägger stor kraft på att våra anställda ska trivas och känna stolthet över att vara här. Vi är ett glatt gäng och har en god sammanhållning. Bland annat har vi goda friskvårdsförmåner och gör många andra aktiviteter som stärker oss som företag.

Tjänsten är på heltid med flextid.

Eventuella frågor om tjänsten ställs till Åsa Rosengren, personalansvarig på tel. 042-36 02 62.

Ansökan skickas till personal@ibc-group.se senast 31 mars.